Monday, June 1, 2009

Si Murtad!!!

Benjamin Stephen. Dia bukan lah peserta Britain's Got Talent. Tetapi dipercayai seorang Melayu Islam yg murtad ke agama Kristian.

Aku bukan nak agung2kan dia, tapi sekadar jadi iktibar kepada umat Islam. Kepada penganut Kristia, jgn salah anggap. Aku bukan anti agama ko. Aku dgn agama ku, kamu dgn agama kamu. Tetapi, yg aku nak tegakkan, bahawa ceramah agama Islam tak pernah mengutuk agama2 lain, tetapi berbicara ttg kesucian agama sendiri. Bukan mcm Stephen bangang ni, kutuk agama org lain. Macam ni ke agama Kristian? Membenarkan paderi sendiri mahupun pengikutnya mengutuk, mencaci agama lain?

Aku tak alim macam org lain, tapi bila di cakap yg umat manusia mati untuk Nabi Muhammad, tapi Jesus mati untuk seluruh umat manusia, fikirkan kembali. Jika Jesus tuhan yg agung, tetapi dia dah mati, siapa yg menjaga alam semesta ni sampai sekarang? Dan jika dia kata bila umat Islam doakan untuk kesejahteraan Nabi Mughammad, manakala org Kristian didoakan kesejahteraan oleh Jesus, siapa yg hormat siapa? Siapa yg sembah siapa? Adakah Jesus sembah umat manusia? Jatuh lah martabat dia.

Ada 8bahagian video ni di Youtube. Mungkin aku terlewat tgk dan antara anda ada yg telah melihatnya. Cari video tajuknya BENJAMIN CELAKA.

Anda akan belajar cara2 untuk ke negara lain hanya dgn berdoa dan melalui tandas dah boleh sampai negara lain. Dan juga cara mendapatkan duit dgn berdoa tanpa berusaha.

Allahuakbar.

Nota Tambahan:

1) Sedap nama ko ye Benjamin Stephen. Agaknye ape la nama bapak ko kasi masa ko lahir dulu. Tak sedap kot. Sebab tu ko tukar agama. Boleh tukar nama yg sedap skit.

2) Ko tau kan, Jesus dilahirkan oleh Virgin Mary. Tapi ko tau ke dia lahir tu kuar dari bahagian wanita mana? Kat situ kan? Aku, ko, org2 lain yg lahir dari rahim ibu semua kuar kat situ. Jika aku pon dilahirkan sama cara dengan Tuhan ko, aku pon layak jadi tuhan gak.

3) Sekalipon Nabi Muhammad yg aku ikut ajarannya itu berkahwin 23 org isteri, perlu diingatkan, dia nikah semua isteri2nya itu. Itu tak boleh dikategorikan sebagai zina. Dan aku nak bagi tau, Nabi Muhammad tidak pernah beristeri lebih dari 4 pada suatu2 masa.

4) Saidatina Aishah dikahwini Nabi Muhammad ketika berumur 6tahun, tetapi hanya tinggal bersama Rasulullah selepas dia cukup umur.

5) Jika ko perlekehkan jihad Islam, membunuh org kafir ganjarannya 7org bidadari di Syurga, apa ganjaran George W Bush dan tentera2 bodohnya di syurga dgn membunuh org2 Islam di Iraq dan Afghanistan? Bagaimana dgn Serbia yg membunuh minoriti muslim? Kosovo? Bosnia Herzegovina? Bukankah mereka Kristian?

6) Dalam surah al-Baqarah, ayat 79, Allah SWT melaknat org yg mempercayai al-Kitab (INJIL=BIBLE) kerana ditulis oleh org yg menyesatkan umat manusia. Dgn terang, dalam al-Quran menyatakan bahawa Bible, kitab Kristian adalah salah. Bagi aku bukti di dalam Bible, samada New ataupun Old Testament, yg menyatakan al-Quran itu salah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails