Saturday, February 13, 2010

Jalang!

Setelah berjam2 memandu, Liyana & Diana akhirnya sampai di Kuala Terengganu. Demi untuk menghadiri jemputan ke majlis perkahwinan rakan karib mereka, Juliana di bandar ini mereka sanggup keluar dari subuh untuk memulakan perjalanan dari Kuala Lumpur.

Setibanya di sebuah lampu isyarat, Liyana yg memandu sedar yg solekannya telah tak secantik ketika memulakan perjalanan. Sambil menunggu lampu merah bertukar hijau, dia mengambil kesempatan untuk membetulkan solekannya.

Tiba2 terdengar hon yg kuat dari kereta di belakang. Rupa2nya lampu telah bertukar hijau. Liyana gelabah lalu mencampak lipstiknya. Tapi terdengar satu maki hamun yg amat perit untuk didengari, "Woi, jalang!"

Mereka berdua tidak berpuas hati. Tanpa memikirkan tentang perasaan malu, mereka berdua tekad keluar dari kereta untuk bersemuka dgn pemandu kereta belakang. Marah meluap2. Perkara kecil tapi sehingga digelar jalang sukar diterima.

"Amboi cik abang. Mulut tak insurans ke sesedap hati je panggil kitorang ni jalang. Kitorang ada maruah tau!!!"

Lalu dijawab oleh lelaki tersebut, "Amende maruah2 ni. Lampu udoh hijau. Saye suruh jalang la. Jalang. Nok tunggu mende lagi."

Dengan menghabiskan sisa2 harga diri, mereka kembali ke kereta lantas memecut laju. Lupa mereka sebenarnye di Terengganu. Bukan KL serta kawasan2 sama waktu dengannya.

P/S: Di mana bumi dipijak, di situ lah loghat mungkin berubah. Hahahahahahaha....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails