Wednesday, February 24, 2010

Lombok Oh Lombok!!!

Akhirnya remaja yg terbaru yg mengikuti teman lelaki dari Lombok pulang ke sana telah selamat pulang ke tanah air. Salsabila Yunan, ataupun dikenali dgn nama Bella. Baru berusia 15tahun. Kini tgh sarat mengandung 5bulan. Dia pulang dgn syarat di mana pihak keluarganya mesti menerima suami nya serta anak dlm kandungan itu seadanya.

Kes Bella bukanlah yg terbaru, malah sudah berpuluh2 kes sebelum ini melibatkan anak gadis Melayu kita termakan pujuk rayu pendatang untuk mengikut mereka pulang ke kampung asal. Bukan setakat Lombok, malahan sehingga ke Pakistan. Yg peliknya, majoriti yg terbabit adalah gadis bawah umur. Masih di bangku sekolah lagi.

Kita harus selidik, bagaimana mereka ini boleh termakan pujuk rayu lelaki2 berhidung belang (bukan harimau) berkenaan. Adakah mereka menggunakan ilmu sihir? Ataupun mereka memberi perhatian yg belum pernah diterima oleh gadis2 itu? Khabar angin mengatakan sekiranya seorang lelaki Lombok berjaya membawa pulang gadis ke kampung halamannya, dia akan dipandang sebagai jagoan. Sebab itu byk kes anak gadis kita dilarikan ke Lombok.

Ibu bapa haru lebih mengambil tahu, anak mereka berhubung dgn siapa, keluar dgn siapa. Agar kes anak gadis Malaysia dibawa lari tak berulang lagi. Remaja2 ini pula harus berhati2, jgn mudah terpedaya.

Bagi aku, satu hari nanti aku akan ke Lombok juga. Bukan sebab dilarikan lelaki Lombok. Tapi berbulan madu di sana. Bosan. Asyik2 berbulan madu di Bali. Boriiiiiinnnnggggg.....














Sekarang ini ada dua cara kalau sape2 teringin nak pegi Lombok:

1) Ikut mamat Lombok lari balik sana.
2) Kawin dgn aku. Hahahahaha.....

P/s: Mungkin budak2 yg lari Lombok sana tu saje nak pegi melancong kot. Hahahahahahaha....

Sumber gambor:

syadeera.wordpress
harypwidodi.wordpress
tripadvisor

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails