Wednesday, March 24, 2010

Blog yang Agak Bodoh Tapi Ramai Pengikut. Rasanya Pengikut Itu Pun Bodoh Juga.


Gambar kat atas tu tak ada kaitan pun dgn tajuk post kali ni.

Aku dah dapat teknik2 macam mana nak popularkan blog setelah beberapa lama aku mengikuti satu blog yg agak popular gak la kan. Sampai blog2 politik pon boleh ikut dia kira hebat gak la. Antaranya:

1) Cara tulisan kena menggedik. Ala2 comel gitu. Konfem ramai jantan cair.
2) Buat lawak bodoh byk2. Lagi bodoh lagi bagus. Buat pantun2 yg langsung tak best.
3) Letak byk2 gambar pelakon2 atau artis dari Korea. Yg mata2 sepet tu. Lagi sepet lagi bagus.

Ape entah nama bog tu. Cikkepal ke Cikbebal entah. Tapi aku rasa ramai yg tau kot blog tu.

Dulu, dia penah buat post. Tajuk nye lebih kurang macam ni la 'Entri yg paling pendek pernah dibuat'. Pastu taip "PENDEK" je. Ape lagi, mencanak la komen2 puji best la, lawak la, comel la. WTF? (aku carut dlm English kali ni weh).

Pastu yg terbru ni ada pantun bodoh lak.

Anak ikan makan tempe,
Tempe dimakan oleh anak ikan,
kalau tuan bijak bestari,
kenapa anak ikan tak makan petai??

Ape jadah la pantun camtu? Tapi aku yakin berlambak la org komen pasni cakap dia hebat.

Baik. Aku beli pantun tu.Dengar ye.

Jalan-jalan menuju Ikea,
Bertemu sebentar rakan ku Ramli,
Kalau cik adik dah tak ada idea,
Berbelog jangan sekali-kali.

Beboii... (Tiru ni).

2 comments:

e.t.t.y said...

aku pun tak tau knp blog tu ramai sgt org komen. aku rasa best lagi blog aku. hahaha.

Farfar said...

hahahaha...kalau macam tu aku pon nak rasa belog aku lagi best jugak. aku penah baca. mmg bodoh macam haram. tak paham jugak nape ramai follow. tapi tahniah la pada yang kutuk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails