Tuesday, April 13, 2010

Laporan Pertandingan Kugiran Juara Muzik Rama D'Tasik Idaman

SMS On Cinta
Tarikh: 11 April 2010
Waktu: 10 Malam
Tempat: Tasik Idaman, Bangi
Lagu: Biarkan - Parkdrive
         Kasih - Ecoutez
         Tragedi Buah Epal - Anita Sarawak

Pada 11 April yg lalu, kumpulan SMS On Cinta telah menyertai peringkat saringan yg keenam satu pertandingan yg dinamakan 'Kugiran Juara Muzik Rama D'Tasik Idaman yg bertempat di Tasik Idaman, Bangi, Selangor. Pertandingan telah dimulakan lebih kurang pukul10 malam. Sebanyak 4kumpulan termasuk SMS On Cinta telah membuat persembahan di malam tersebut.

Sebelum bertolak ke lokasi pertandingan, ahli2 SMS On Cinta telah berkumpul di bilik muzik Kolej Kediaman Ke-Sebelas UM untuk membuat persiapan dan berlatih untuk kali terakhir. Kemudian, ahli2 telah bergerak berasingan ke Tasik Idaman.

Setibanya di tempat pertandingan, pemain gitar SMS On Cinta, Saudara Azrul Hafiz telah diberikan mandat untuk menghadiri sesi taklimat ringkas dan cabuatn undi untuk menentukan giliran membuat persembahan. Tanpa dijangka, kumpulan SMS On Cinta telah mendapat giliran pertama untuk malam itu. Setelah dipanggil oleh 2org pengacara majlis yg bertugas, kumpulan SMS On Cinta dgn tekad yg bulat telah melangkah dgn penuh yakin ke pentas.

Sebelum persembahan, vokalis SMS On Cinta, Saudari Huwaina telah ditemuramah oleh pengacara majlis sementara ahli2 lain sedang bersedia untuk memulakan persembahan.

Dimulakan dengan lagu Biarkan sebagai lagu 'soundcheck', segalanya berlangsung dgn licin dan baik sekali untuk malam itu.



Setelah tamat persembahan, diadakan sesi bergambar untuk dimuatkan di dalam blog rasmi Tasik Idaman.
Boleh dikatakan persembahan2 dari kumpulan lain yg bertanding pada malam itu juga amat memeranjatkan dan persaingan boleh dikatakan amat sengit.

Video persembahan akan dimuatkan kelak. Semoga kumpulan SMS On Cinta berjaya mara ke peringkat separuh akhir kelak.

"Majulah Muzik Untuk Negara"

Laporan disediakan oleh:
Setiausaha Tidak Rasmi
Persatuan SMS On Cinta.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails