Friday, March 13, 2009

Grunge's dead or not dead?

Aku tertengok video ni... Pastu lantas teringat zaman muda2 dulu... Ni adalah antara anthem budak2 grunge dulu. haha.

Soundgarden - Black Hole Sun.

Soundgarden dah takde. Chris Cornell pun dah join Audioslave. Dah tinggal kenangan pon. Dulu skit2 grunge. Haha. Ramai nak grunge, tapi posers bersepah. Ape grunge kalo Mudhoney pon tak penah dgr beb? Bunkface?? Bunkface tak grunge. Pop-punk 3-4 kod. Sekali dgr je dah bleh main.

Nak aku ajar gaya2 bdk grunge???Haha.

Seluar jeans lusuh, rabak, bundle.

Baju t-shirt bundle, jaket jeans ada badges. Paling best patches Mudhoney.

Ada gak yg pakai kemeja. Lagi lusuh lagi best. Tu la. Kalo dulu aku business-minded, aku dah buka kedai baju lusuh. Bukan brg2 lusuh. Yg tu jual besi longkang curi ada la.

Kasut converse. Hi-cut, low-cut sume ok. Jack Purcell terbaik.

Sume asyik nak jadi Kurt Cobain. Nak jadi Eddie Vedder.

Radiohead,Mudhoney,Soundgarden,Pearl Jam,Nirvana.

Butterfingers. Haha. Tapi lambat skit ombak tsunami grunge sampai Malaysia. Album 1st Butterfingers pon kuar tahun 1996. aku drjh5 masa tu.

Tapi bg aku skrg, Grunge is dead. Mana ada budak2 layan grunge.

Diorang mesti jwb, "Ape grunge2??? Gua shuffle beb."

Haha. Time did fly.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails