Friday, April 17, 2009

Buat filem asalkan boleh tayang...

Macam mana la aku boleh tergerak nak tgk filem Selamat Pagi, Cinta! pon aku tak tau. Tapi bagus gak la. Boleh aku hentam habis2an cerita ni. Macam taik. Nampak sgt David Teh-O nak buat duit, filem tak berkualiti pon dia nak terbitkan. Tak best langsung.

Kalau perasan, ada satu scene si Q pegi amik Amani kat depan rumah dia. Pastu nak gerak lepak la ni. Ada satu kereta hijau kat dpn rumah Amani tu. Dgn slumber si Amani buka pintu kereta berkenaan sebab dia ingatkan kereta tu Q punya. Tapi rupa2nya bukan, vespa kat belakang kereta tu Q punya. Yg lawaknya, bila digunakan akal yg waras utk berfikir, malaun mana yg bijak tinggalkan kereta dia dpn rumah org tgh2 gelap siap tak berkunci???? Dgn slumber je Amani boleh buka. Mmg pemurah.

Pastu, si Q ni kira hebat sgt la dia punya minat ke arah seni. Boleh buat puisi, boleh main biola. Tapi kalau ada org hebat pon main biola, tak kan la sampai nak ke sana sini usung biola tu??? Obses gila. Kalau camtu, nanti nak ke mana2 pun aku nak la usung beg drumsticks aku dgn snare drum. Mesti macho kan???

Yg tipikal biasa la. Ada scene terlanggar org, pastu ada benda tercicir. Dalam filem ni, rantai Amani jatuh kat tepi tangga. Dia cakap tu rantai nenek dia. Yg lawak nya, aku tgk rantai tu macam pattern baru je. Ada taste gak la nenek dia tu. Mungkin bukan rantai pusaka kot. Rantai biasa2 je. Ok. My bad.

Dalam cerita Antoo Fighter pon ada scene terlanggar org. Tapi cincin lak tercicir. Mungkin pasni ada file yg buat adegan tercicir, mungkin tangan palsu tercabut, tak pon biji mata terkeluar, tak pon leher terpatah. Baru lain skit. Asyik2 benda tercicir. Tak ada variasi langsung.

Masa interview kat Sinar FM, David suruh bawa tisu kot2 ternangis sebab filem ni genre sedih skit. Betul mmg perlukan tisu. tapi sebab nak lap air liur aku yg tersembur sbb byk sgt perkara melucukan dalam filem ni. Bukan lawak, tapi menampakkan kebodohan org yg buat filem ni.

Baik tgk Laskar Pelangi.... Kan???

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails