Thursday, April 23, 2009

A la la la tuk... Jangan Saman!!!

Penah dgr lagu Poe yg tajuknye sama mcm tajuk post ni??? Ala lagu pasal saman polis tu. Kalau tak ingat, tgk video kat bawah ni. Haha.


Kalau cakap pasal saman polis, mesti semua org kalau boleh nak elak la. Ye la, kang melayang duit senang2 je. Byk sgt operasi polis kan. Mksd aku dari segi saman trafik la. Selain itu, saman majlis2 pembandaran pon ada gak. Terutamanya saman parking. Haha.


Penah terfikir tak, berapa jumlah saman secara pukal setiap tahun??? Aku pon tak tau. Tapi yg penting dalam tempoh beberapa tahun akan datang ni, jumlah saman Polis dan majlis pembandaran akan diatasi oleh jumlah saman oleh ahli2 politik negara yang amat lah budiman.


Kena lucut jawatan, saman. Kena keluar dewan parlimen, saman. Keluar artikel dlm blog, saman. Semua saman la. Kot2 nanti terlanggar bahu pon kena saman. Bahaya betul. Makin menjadi2. Dah macam sindrom dah saman ni di kalangan org politik. Tiap2 bulan mesti ada kes saman.


Hari ni, anak jantan Karpal Singh, Gobind Singh Deo, berhajat nak saman Speaker Dewan Rakyat sebab gantung dia dari menghadiri sesi parlimen selama setahun. Sebab ape dia kena gantung??? Sebab mulut dia mcm gampang. Kalau pon nak tegur ape2 thdp kerajaan, guna la secara berhemah. Anda kan seorang peguam. Macam tu ke cara peguam berhujah dalam mahkamah?? Main jerit2, maki2 ke??? Sebab aku tak penah masuk mahkamah. Ni pon, lepas aku post dlm blog aku ni, ntah2 aku kena saman. Haha. Aku tegur sebab nak tgk perubahan ahli2 parlimen kita. Berhujah secara berhemah sebab semua kat dlm parlimen tu bukan calang2 org, semua ada kelayakan tinggi.


Cuba tgk video kat bawah ni??? Apa beza dia dgn Gobind???

Sebab dia tegur org dgn otak, bukan dgn emosi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails