Tuesday, July 6, 2010

Rumah Titian Kasih, Keluarga Yusuf Wahab dan Artis Kaya Buat Pinjaman TEKUN


1) Rumah Titian Kasih

Rumah Titian Kasih terletak di Persiaran Titiwangsa menempatkan 45 orang anak yatim, ibu tunggal dan warga emas di bawah satu bumbung. Tapi keceriaan mereka tidak kekal lama akibat pemilik rumah berkenaan telah mendapatkan perintah mahkanah untuk mengosongkan rumah berkenaan.

Pemilik rumah berkenaan menawarkan harga RM2.7juta untuk pengasas Rumah Titian Kasih, Sharifah Adlan untuk membeli rumah tersebut namun sehingga hari ini dana yang dikumpul belum mencukupi.

2) Keluarga Yusuf Wahab

Dengan pendapatan hanya RM350 sebulan sebagai pemandu lori, Yusuf Wahab bersama isteri dan tiga orang anak terpaksa tinggal di rumah usang yang asalnya adalah sebuah reban ayam.

Sebelum ini, keluarga daif berkenaan tinggal di sebuah rumah yang lebih selesa milik adik iparnya namun secara sukarela keluar dari rumah tersebut apabila adik iparnya menyatakan hasrat untuk menetap kembali di rumah tersebut.

3) Artis Kaya Buat Pinjaman TEKUN

Jika betul cerita ini, amat malanglah usahawan-usahawan kecil yang baru hendak mula bertatih. Orang lain yang lebih kaya yang dapat.

Klik sini kalau tidak percaya

Kalau dah kaya, takkan nak buat pinjaman lagi. Kan dah ada banyak duit.

Kalau tak kaya lagi, macam mana boleh beli no plat mahal-mahal?

Kalau nak promosi TEKUN, tak perlu buat pinjaman, boleh jadi duta TEKUN.

Pinjaman TEKUN untuk usahawan bumiputera. Jika peruntukkan ini diberi kepada orang yang tidak berkelayakkan, apa nasib yang betul-betul memerlukan?

Sesetengah orang cakap orang buat pinjaman kewangan adalah golongan bodoh, termasuklah artis ini. Dalam Malaysia ini, boleh dikatakan tiap-tiap orang buat pinjaman. Habis yang bayar bulanan kereta itu bukankah pinjaman namanya? Oh tidak. Loan kot....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails