Friday, July 30, 2010

Siri Bercakap Cara MLM (Bahagian 2)

Kalau nak tahu, inilah impian semua ORANG... tapi hanya mampu bermimpi ajelah...

sebabnya...

1) Kereta BMW baru

Atau apa saja perlukan down paymnet antara 20K ke 50K, ansuran bulanan antara RM1700 ke RM3000 sebulan. Katakan gaji kita hanya RM3000 sebulan, kita perlu simpan selama 7bulan untuk down-payment dan wang gaji bulanan tu untuk bayar ansuran setiap bulan...LOGIK tak..?? Anda bijak berfikir... Mungkin boleh atau mungkin tak boleh... Hhmmm, confirm tak boleh..!!

2) Rumah

Ini pun orang idam-idamkan, rumah sendiri yang selesa... Saya taknak cerita pasal rumah banglo..!! Cukuplah dengan rumah teres 2tingkat sekitar harga RM300K... Mungkin di kalangan kita sudah bekerja 10-20 tahun tapi masih lagi menyewa atau masih bayar dekat BANK tiap-tiap bulan sampai 30tahun nanti. Adooii...lamanya.

3) Umrah dan haji


Confirm jadi impian bagi setiap umat Islam sedunia. Kos umrah sekitar RM4K - 6K dan haji sekitar RM30K - 80K seorang. Bukan TAKNAK pergi, semuanya perlukan DUit..!! Setuju..?? Maka, ramailah di antara kita yang masih belum ke tanah suci kerana TIADA DUIT..

4) Melancung ke luar negara


Siapa yang TAKNAK..!! Rasanya dah puas sangat bawa anak-anak pergi PD ataupun Sunway Lagoon... Ingat nak bawak family melancung ke NEGARA EROPAH. Bukan taknak pergi... masalahnya bajet CIPUT... bukan tak boleh kumpul duit dulu baru pergi setahun sekali... itu pun kalo sempat simpan duit gaji sikiet-sikit... SEMPAT KE..???

5) Barang kemas bernilai RM30K..!!


Mak..aaii, banyak nyee.. Perempuan mana yang tak suka emas weii.. isteri pun suka juga barang kemas EMAS nih.. Nak beli EMAS harga RM30K..?? Ada duit ke..?? Emas pulak harga melambung-lambung. Tu yang setiapkali sambut Anniversary dah dekat berbelas kali, asyik dapat barang SILVER je.. tak kesah la kalo SILVER pun janji bahagia.. tapi, saya nak nagi FREE.. nak tak..??

ANDA BOLEH DAPAT SEMUA BENDA DI ATAS TU..!!
Dalam tempoh 6 ke 12 bulan saja...SEMUA tuu... FREE tau..!! Dapat lagi CASH $$$$..!! Percaya tak saya cakap nak dapat semua tu hanya dengan harga RM3000 aje... Menarik bukan..?? Tak percaya..?? Jangan PERCAYA hinggalah anda bertemu saya untuk penerangan lanjut.

Rumusan:
Banyak sangat alasan 'bukan taknak'. Cepat sangat mengalah. Kereta mewah, rumah besar, melancong ke luar negara dam barang kemas, kalau tak mampu kena sedar diri. Kalau berjaya kumpul harta pun di atas usaha menipu orang, tak guna juga. Tak berkat harta. Untuk menunaikan haji, jika di bawah pentadbiran Tabung Haji, kos cuma sekitar RM10K. Yang kos RM30K-80K itu mungkin agensi lain. Dah ada Tabung Haji, tiada siapa menyuruh anda gatal tergedik-gedik seperti sekawanan semut yang baru disembur Ridsect mengikut pakej haji agensi swasta lain.

Barang kemas dikumpul jika penuh stor barangan sukan sekolah pun tiada guna jika tidak dipakai kerana anda diwajibkan membayar zakat harta. Jika abaikan, berdosa. Siapa nak berdosa?? TAKNAK....

Ada 1001 cara halal lain unutk kumpul harta. Tak salah untuk kegunaan anak-anak dan keluarga. Tapi jika untuk menunjuk-nunjuk seperti geng MLM, tak guna juga. Tak muat pun kubur jika mahu disumbat bersama harta-harta dunia.

3 comments:

fndrocka said...

menunjuk tahap teruk kut...parking kereta mewah depan2 kedai makan..tunjukkan duit kertas tebal2 dlm poket.menyampah gile

Cik Ruby said...

eeee..geli dengan spesis budak MLM poyo ! Alhamdulillah satu skim dah tumpas :) Tak ke mana kalau hasil menipu orang..kalau tak tipu pun , MLM tetap RIAK ! meyampah !

jon azizul said...

yes! Belia Anti MLM!!! tu sume copy dari kertas2 MLM yg diedarkan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails